Beskrivning
MODELL NG | Volym (m3) |
Vikt (kg) |
Längd inv. (mm) |
Bredd inv. (mm) |
Höjd inv. (mm) |
Ritning |
LV-12 | 12 | 1870 | 6000 | 2390 | 920 | LV-12 |
LV-15 | 15 | 1940 | 6000 | 2390 | 1070 | LV-15 |
LV-18 | 18 | 2020 | 6000 | 2390 | 1270 | LV-18 |
LV-20 | 20 | 2070 | 6000 | 2390 | 1390 | LV-20 |
LV-22 | 22 | 2120 | 6000 | 2390 | 1520 | LV-22 |
LV-25 | 25 | 2280 | 6000 | 2390 | 1770 | LV-25 |
LV-30 | 30 | 2450 | 6000 | 2390 | 2120 | LV-30 |
LV-35 | 35 | 2620 | 6000 | 2390 | 2470 | LV-35 |
LV-38 | 38 | 2740 | 6000 | 2390 | 2670 | LV-38 |
LV-40 | 40 | 2790 | 6000 | 2390 | 2820 | LV-40 |
TEKNISK SPECIFIKATION
På bilens ram bygger flaken 265 mm i tillägg till ovanstående invändiga höjder. (Det betyder att ett 38 m3 bygger 2965 mm uppåt från bilens ram. Stående på marken bygger flaket 340 mm i tillägg till ovanstående invändiga höjder i bakändan)
Ram:
Byggd enligt svensk standard SS 3021. Ramen består av 2 st UNP balkar, kvalité motsvarande S355 JH2. Bakbalken är gjord av 8 mm tjock material och i denna är kraftiga hjulupphängningar insvetsade. Hjulen tillverkas av rör med 10 mm godstjocklek och är lagrade med bronsbussningar med smörjnipplar.
Behållare:
Botten 4 mm och sidor 3 mm. Botten- och sidoprofiler100*80*3 mm utom sista sidoprofilen som är 100*80*5 mm. 2 st dörrar bak, upphängda med 3 st kraftiga gångjärn per dörr som förses med smörjnipplar. Stort blocklås försluter dörrarna och ger spänning och stadga för bakstyckeskonstruktionen. Samtliga flak förses med säkerhetslås som manövreras från vänster sida.
MODIFIKATIONER (mot tillägg) |
ver D. Topphängd lucka istället för 2 sidohängda dörrar |
ver G. Extra förstärkt botten |
ver M. Flyttbar mellanvägg |
ver OS. Öppningsbar en långsida |
ver R. 90 º i förhållande mellan botten och sidor |